تاریخ سیاسی داراب‌کلا

رویدادها به روایت دامنه ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

تاریخ سیاسی داراب‌کلا

رویدادها به روایت دامنه ( توسط: ابراهیم طالبی دارابی دامنه )

گردان رزمی دارابکلا در مقابله با جنگ های منافقین در جنگل

منافقین و گردان رزمی دارابکلا


به نام خدا. تاریخ سیاسی دارابکلا. گردان رزمی دارابکلا. جنگل ما در اواسط دهه ی شصت از هولار امره گرفته تا آمل و شیرگاه و از آنجا تا بالادست خارکش و پایین کولا، عرصه ی تاخت و تاز سازمان تروریستی منافقین شده بود.


از دارابکلا نیز حدود سی و چند تن لباس رزم بر تن کردند و راهی جنگل شدند تا این جرثومه های ناسازگار با همه ی رقیبان سیاسی و ایدئولوژیکی را تار و مار کنند.


شهدای حماسۀ 6بهمن 1360 شهر هزارسنگر آمل در مقابله با جنگ جنگلی منافقین

رویارویایی ها آنچنان خونین گردیده بود که کسی در آن دوره ی تیره، جرات نمی کرد به تنهایی پای در جنگل گذارد. اما با رزم بی امان گردان های رزمی بسیج و سپاه، این داستان شوم سازمان منافقین ورق خورد و فضای شهر و روستا و جنگل بعد از یک سال اندی به امنیت رسید و باز گاوها به جنگل، گوساله ها به مادر، گوسفندها به مَنگل و بُزها به مرتع و گالش ها به رفاه سابق خویش برگشتند. اما از دیار دارابکلا از آن سی و چند نفر رزمی پوش و زُبده، برخی بعدها در فاو عراق به کمال شهادت رسیدند مثل شهید عیسی ملایی و بعضی در سپاه ماندند و جزء ماندنی ها شدند و برخی هم بشدت زخمی شده بودند مثل مرحوم مصطفی مؤمنی. بگذرم.


که ای کاش فقط برای قیام و دفن غائله ها و از میان بردن نزاع ها به سراغ جوان های دارابکلا نیایند! گاهی هم برای مدیریت شهر و بخش و روستا و نیز برای آن بالامالاها هم، در کوچه پس کوچه های دارابکلا خوب بگردند و خوبان و با لیاقتان را جذب شغل های مفاخره ای! کنند. چرا که هم رزم لازمه برای روزهای دفاع و هم عزم ضروریه برای روزهای بقاء. (دامنه دارابکلا)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد